به وبسایت پرتال جامع افق خوش آمدید

تبلیغات

مطالب این تارنما با استفاده از اسکریپت هوشمند خبرخوان افق گردآوری شده است . درصورت مشاهده محتوای نامربوط لینک مطلب را گزارش دهید .

تبلیغات






BMI نمیتواند بین اضافه وزن ناشی از چاقی و یا عضلانی شدن ، تمایز قائل شود .

BMI نمیتواند بین اضافه وزن ناشی از چاقی و یا عضلانی شدن ، تمایز قائل شود . دو فرد ممکن است BMIمشابه داشته باشند ، اما ترکیب بدنی آنها متفاوت باشد ، ممکن است فردی وزن بدنی خود را با افزایش وزن عضلات از طریق فعالیت های مقاومتی بدست آورده باشد ، در حالی که فرد دیگر ف وزن بدنش را به دلیل افزایش چربی و درنتیجه سبک زندگی غیر فعال کسب کرده باشد . آیا این دو برابرند ؟؟؟

BMI = وزن به کیلوگرم  تقسیم بر مجذور قد

روش بدست آوردن BMI با ذکر مثال

مثلا وزن و قد من  به ترتیب 70 کیلوگرم  و 180 سانتی متر می باشد . که BMI من می شود 70 تقسیم بر 1.8 ضرب در 1.8 که حاصل برابر است با 21.6

 



منبع این نوشته
برچسب ها : تمایز قائل ,
اشتراک گذاری مطلب

ورزش زیادی با تغذیه نامناسب برای زنان خطرناک است.

  • به ترکیبی از اختلالات تغذیه ای ، قائدگی و همچنین پوکی استخوان ، آسیب های  سه گانه ورزشی زنان می گویند.
  • فعالیت ورزشی با شدت بالا ، می تواند از طریق افزایش نیاز های انرژی و یا با ایجاد کاهش هوررمون های زنانه بویژه استروژن ،بر چرخه قائدگی تاثیر داشته باشد .
  • کاهش استروژن و سطح پایین آن نتایج منفی بر روی بدن از قبیل حذف چرخه های قاعدگی در ورزشکاران زن و کاهش جذب کلسیم که در نتیجه آن باعث کاهش توده استخوانی و شکستگی های ناشی از افزایش استرس می گردد.
  • که آن هم با پر کاری  تیروئید وخودش را نشان می دهد .
  • هنگامی که محدودیت انرژی با تمرینات بیش از حد ترکیب شود ، می تواند بر آمنوره موثر باشد .
  • آنچه که در این زمینه خطرناک است ، این موضوع می باشد که چنین کاهش تراکم استخوانی نمی تواند به طور کامل با افزایش کلسیم رژیمی و یا  با انجام فعالیت ورزشی  با وزنه بهبود یابد .
  • پس اگر
  • ورزش زیاد میکنید مخصوصا آنهایی که برای کاهش وزن ورزش می کنند و چرخه قاعدگی نامنظمی دارند .
  • آنهایی که لاغرند و چربی بدنشان کم است و ورزش می کنند و چرخه قاعدگی نامنظمی دارند .
  • آنهایی که ورزش میکنند  و در این چند مدت زیاد لاغر شده اند و چرخه قاعدگی نامنظمی دارند .
  • پس بدانید که حجم و شدت ورزشتان زیاد است و تغذیه تان نامناسب است و باید تجدید نظر بفرمایید و برخی دارو ها برای تیرویید و... باید استفاده نمایید.
  • و پزشک مراجعه نمایید.

 



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب

ورزش کودکان (نکاتی که مربیان باید به آن توجه کنند)

فعالیت هوازی طولانی مدت و تکراری معمولا موجب دلزدگی زودرس و بی علاقگی به فعالیت ورزشی می شود

در کودکان نابالغ ،بیشتر باید بر بازی های توام با فعالیت بدنی تاکید کرد تا انجام فعالیت های ورزشی هوازی برنامه ریزی شده و شدید .منظور این است که  می توان  آنها را به دویدن علاقه مند کرد اما به صورتی که جنبه بازی ،هیجانی و سرگرمی داشته باشد نه اینکه بگوییم 5 دور زمین فوتسال بدوید. و اگر بدوند با رضایت خاطر نیست.

بیشتر کودکان ،ورزشهای مهارتی مانند تنیس ، فوتبال ، بسکتبال را به دویدن روی نوار گردان ترجیح می دهند و دوچرخه سواری در هوای آزاد را انتخاب می کنن تا رکاب زدن ایستا .

قدرت تحمل کودکان در فعالیت های ورزشی بی هوازی شدیدی که 10 تا90 ثانیه به طول می انجامد ،  مثل   دو های سرعتی در کلاس آمادگی جسمانی بسیار کم است .

کودکان چون حساس ترند باید لباس شل ، راحت و سبک بپوشند .

کودکان باید آموزش ببینند تا صرف نظر از احساس تشنگی ، 100 تا150 میلی لیتر مایع به ازای هر 15 تا 30 دقیقه فعالیت ورزشی بنوشند .(یعنی قبل از اینکه احساس تشنگی بکنند بدنشان به آب نیاز دارد نه اینکه بچه بگوید: تشنمه .استاد آب بنوشم؟.)

 



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب

بگذارید تا کودکان بچگی بکنند

بگذارید تا کودکان بچگی بکنند نه اینکه با فراهم کردن امکانات بزرگترها برایشان ادای بزرگتر ها را در بیاورند .

واگر این مهم اتفاق نیفتد زود بزرگ می شوند که بلوغ زودرس بچه ها را با  مشکلات و معضلات ویژه ای مواجه می کند ...

کمی تامل.......................http://www.emergingedtech.com/wp/wp-content/uploads/2012/06/kidsoncomputers.jpg.http://www.livescience.com/images/i/000/056/247/original/toddler-smartphone.jpg?interpolation=lanczos-none&downsize=*:1000https://thumbs.dreamstime.com/x/group-children-sitting-mall-using-mobile-phones-54990024.jpg

 



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب

فعالیت ورزشی کودکان

توصیه های فعالیت ورزشی ویژه کودکان باید به لذت بردن از فعالیت ورزشی تاکید داشته باشد به گونه ای که در سراسر زندگی ادامه یابند .Image result for games for children

  • توصیه های کنونی ACSM ویژه تمرینات مقاومتی کودکان مثل توصیه های بزرگسالان است :تکرار های زیاد (بین 10 تا 15 تکرار) دو جلسه در هفته و 8 تا 10 خرکت مختلف .

هنگام فعالیت ورزشی ویژه کودکان ، فعالیت هایی که جزء بی هوازی بیش تری دارند ف مناسب ترندف زیرا احتمال  تداوم ین فعالیت ها بیشتر است و کودکان را به چالش می کشد .

 منبع : برگرفته از کتاب تجویز فعالیت ورزشی



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب

درمان دیابت بزرگسالان با ورزش در آب (هیدروتراپی)

تأثیر 8 هفته ورزش در آب بر فاکتورهای فیزیولوژیکی منتخب و قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع II
ناصر رحیمی, سید محمد مرندی, مهدی کارگرفر

 

چکیده

 

مقدمه: با وجودی که از دیرباز نقش فعالیت بدنی در کنترل و بهبود دیابت نوع II و افزایش حساسیت انسولین مورد توجه بوده است، ولی انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های آبی با توجه به وضعیت روحی و جسمانی این بیماران کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی تأثیر 8 هفته ورزش در آب بر روی عوامل فیزیولوژیک منتخب و قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع II بود.

روش‌ها: در این تحقیق نیمه تجربی، از بین مردان 50 تا60 ساله‌ی مبتلا به دیابت نوع II شهرستان خمینی‌شهر، تعداد30 نفر به صورت داوطلبانه و در دسترس انتخاب و در دو گروه مداخله (15بیمار) و شاهد (15بیمار) قرار گرفتند. گروه تجربی به مدت 8 هفته (3جلسه در هفته، هر جلسه 45 تا60 دقیقه با شدت 80-60 درصد حداکثر ضربان قلب) تمرینات ورزشی ویژه در آب انجام دادند، در حالی که گروه شاهد هیچ فعالیت بدنی منظمی‌نداشتند. در این تحقیق متغیرهای مورد بررسی شامل وزن، شاخص توده‌ی بدنی، حداکثر اکسیژن مصرفی، فشار خون سیستول و دیاستول، قندخون ناشتا و همچنین هموگلوبین گلیگوزیله‌، قبل و بعد از دوره‌ی تمرینی اندازه‌گیری شد. در نهایت داده‌ها با استفاده‌ از آزمون ANCOVA مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.

یافته‌ها: نتایج تحقیق بیانگر تفاوت معنی‌داری بین میانگین حداکثر اکسیژن مصرفی، فشار خون سیستول، دیاستول، قندخون ناشتا و هموگلوبین گلیگوزیله بین دو گروه‌ه تجربی و شاهد بود، در حالی که این تفاوت در متغیرهای وزن و شاخص توده‌ی بدنی در گروه معنی‌دار نبود (05/0 > P).

نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان داد که یک دوره‌ی ورزش در آب باعث بهبود معنی‌دار میزان قند خون بیماران مبتلا به دیابت II می‌گردد.

واژگان کلیدی: دیابت نوع II، عوامل فیزیولوژیکی منتخب، ورزش در آب، قند خون.


منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب

آیا نوشیدنی های انرژی زا(هایپو بیگ بیر) باعث افزایش توانایی شما می شود ؟؟

 
تأثیر دو نوشيدني انرژي‌زای متفاوت بر توان بی‌هوازي و شاخص خستگی نوجوانان فوتبالیست
جواد وکیلی, منیره حرفت, فرید پاکزادImage result for ‫هایپ‬‎Image result for ‫بیگ بیر‬‎
دکتر گایینی

 

چکیده

هدف: مصرف نوشیدنی‌های ورزشی در میان ورزشکاران شایع است و برای بهبود عملکرد ورزشی استفاده می‌شوند. هدف از اين پژوهش بررسي تأثير دو نوشيدني انرژي‌زاي هايپ و بيگ‌بير بر شاخصه‌های بي‌هوازي نوجوانان فوتباليست بود. روش‌تحقیق: پژوهش حاضر از نوع نیمه­تجربی بود. بدين منظور 12 فوتباليست پسر با میانگین و انحراف استاندارد سن 65/0 ± 67/16 سال، قد 87/5 ± 33/167 سانتي­متر، وزن 70/9 ± 84/61 کيلوگرم و شاخص توده بدنی 82/2 ±17/22 که 2 سال سابقه تمرین و مسابقه در رشته ورزشی فوتبال داشتند، به عنوان نمونه آماری انتخاب و  پس از تکميل پرسشنامه تندرستي و فعاليت بدني در محل آکادمي ملي المپيک حاضر شدند. آزمودنی‌ها در سه هفته متوالي و در يک طرح تحقیقی متقاطع، بعد از مصرف وعده صبحانه استاندارد، مقدار 6 ميلي ليتر به ازاي هر کيلوگرم وزن بدن يکي از سه نوشيدني بيگ‌بير، هايپ يا دارونما(پودر ويتامين  Cو سديم ساخارين) را مصرف کردند. پس از 5 دقيقه گرم کردن با الگوي يکنواخت، آزمون رست به منظور تعیین توان بی‌هوازی اوج، توان بی‌هوازی متوسط و شاخص خستگی از کلیه آزمودنی‌ها  گرفته شد، براي تحليل داده‌ها از آزمون آنواي يک راهه با اندازه­گیری‌های مکرر و آزمون تعقیبی LSD در سطح معنی داری 05/0>α استفاده شد. یافته­ها: داده‌هاي مطالعه‌ي حاضر نشان داد بین توان بی‌هوازي اوج (31/0=p)، متوسط توان بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هوازی (22/0=p) و شاخص خستگي(81/0=p) در 3 مرحله مصرف مکمل یا دارونما تفاوتی مشاهده نشد.

نتیجه‌گیری: براساس نتایج تحقیق، به نظرمی‌رسد مصرف نوشیدنی‌هاي انرژي‌زاي هايپ و بيگ بير نمی‌تواند موجب بهبود شاخصه‌های  توان‌هاي بی‌هوازي و کاهش خستگی نوجوانان فوتباليست شوند.

 



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب
تمامی حقوق این وب سایت برای گروه آواساز محفوظ است